طراحی سایت وکلا: 20 نکته کاربردی برای یک وب‌سایت حرفه‌ای

بسمه تعالی

قرارداد طراحی، راه‌اندازی و پشتیبانی وب‌سایت

ماده 1 - طرفین قرارداد

  • شرکت فناوری اطلاعات وب‌داد، ثبت شده تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران به شناسه ملّی 14012419656 به نشانی کاشان، میدان شهید محمد منتظری، جنب شورای شهر، کوچه امین 8، کد پستی ۸۷۱۵۸۱۷۶۹۷ به نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی webdaad.ir، رایانامه info@webdaad.ir به نمایندگی آقای مهدی صفری به سمت مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره با کدملّی ۱۲۵۰۵۸۴۷۸۷ که از این پس در قرارداد طراح نامیده می‌شود.
  • آقای / خانم @name@ @family@ به شماره ملی @nid@ به نشانی @address@، کد پستی @postal_code@ که از این پس در قرارداد کارفرما نامیده می‌شود.

تبصره 1: طرفین متعهد می شوند در صورت تغییر نشانی یا هریک از اطلاعات فوق، مراتب را ظرف حداکثر 7 روز کاری به اطلاع طرف مقابل برساند؛ در غیر این صورت اطلاعات مندرج در این ماده معتبر تلقی می گردد.

ماده 2 - موضوع قرارداد

تهیه یک وب‌سایت دینامیک به صورتی‌که توان به روزآوری اطلاعات را داشته باشد که به تفصیل در ذیل شرح داده شده است.

  • مدیر سایت بتواند با ورود به سایت کلیه اطلاعات مندرج در آن را به صورت online تغییر دهد و در صورت نیاز بتواند صفحات را به روزآوری نماید.
  • hosting سایت مربوطه، سرور اختصاصی باشد.
  • کلیه اطلاعات سایت مذکور می‌بایست در بانک اطلاعاتی ذخیره گردد و بتوان از آنها نسخه پشتیبان تهیه نمود.

ماده 3 - مدت اعتبار قرارداد

قرارداد حاضر از تاریخ تحویل نهایی وب‌سایت و به مدت یک‌سال شمسی معتبر خواهد بود. این قرارداد با توافق پس از بازه مذکور و با توافق کتبی طرفین قابل تمدید خواهد بود.

ماده 4 - مبلغ قرارداد

مبلغ نهایی قرارداد برای پلن پیشرفته (بدون محاسبه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده)، @price@ (@priceString@) تومان می باشد و به شرح ذیل پرداخت می شود:

  1. 50 درصد مبلغ، بلافاصله بعد از موافقت با مفاد قرارداد
  2. 25 درصد مبلغ، بلافاصله بعد از تحویل نسخه اولیه سایت
  3. 25 درصد مبلغ، بلافاصله بعد از تحویل نسخه نهایی سایت

تبصره 1:  مبالغ مذکور در بند های 1 و 2 این ماده، باید ظرف مدت 2 روز پرداخت شوند؛ در صورت تاخیر یا عدم پرداخت، طراح مجاز به فسخ قرارداد به شرح مذکور در بند 5 ماده 14 است.

تبصره 2: در هنگام پرداخت، به مبالغ فوق، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه خواهد شد.

ماده 5 - حقوق و تعهدات طرفین

  1. طراح متعهد است در بازه زمانی مندرج در جدول پیوست شماره 1، نسخه نهایی وب‌سایت را تحویل دهد.
  2. جهت رعایت نظم جریان قرارداد کلیه مکالمات و تبادل اطلاعات میان طرفین از طریق بخش گفتگو وب‌سایت به نشانی مذکور در ماده 1 انجام می‌شود. طراح متعهد است هنگام ارسال پیام در این بستر، از طریق ارسال پیامک به شماره @mobile@، کارفرما را مطلع سازد.
  3. هزینه میزبانی سایت(Host) برای سال اول قرارداد رایگان می‌باشد. برای سال های بعد، در صورت تمایل کارفرما به تمدید قرارداد، بایستی هزینه میزبانی سایت بر اساس نرخ اعلامی توسط طراح و ظرف یک هفته از تاریخ انقضای قرارداد پرداخت شود؛ در غیر این‌صورت طراح تعهدی به حفظ اطلاعات کارفرما در هاست نخواهد داشت.
  4. طراح متعهد است در بازه قرارداد نسبت به ارائه رایگان خدمات پشتیبانی فنی شامل پیگیری و رفع اشکالات فنی سایت و سرور و اختلال عمل‌کرد آن به درخواست کارفرما اقدام نماید.
  5. هرگونه تغییر در مفاد قرارداد که به توافق طرفین رسیده باشد، به‌ صورت الحاقیه تنظیم و پس از امضا برای طرفین قابل اجرا خواهد بود.
  6. کارفرما متعهد است مطابق با نیاز طراح در تهیه و تحویل عکس، کاتالوگ، فرایندها ، اطلاعات علمی و فنی مربوطه و دیگر نیازمندی‌ها مانند لوگو شرکت، رنگ‌های سازمانی و ... به منظور طراحی وب‌سایت، حداکثر همکاری را به عمل آورد.
  7. طراح تعهدی به اعمال تغییرات مربوط به حوزه طراحی پس از بازه مذکور در جدول پیوست شماره 1 ندارد. اعمال هرگونه تغییر منوط به توافق طرفین و پرداخت مبلغ مربوطه می‌باشد. طراح متعهد است در صورت نیاز کارفرما به اعمال چنین تغییراتی، بر اساس دریافت هزینه عادلانه اقدام به انجام درخواست تغییرات نماید.
  8. مالکیت مادی و معنوی وب‌سایت و اطلاعات آن متعلق به کارفرما بوده و طراح هرگونه ادعا و حق در این زمینه را از خود سلب و ساقط نمود.
  9. طراح متعهد به حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات دریافتی از کارفرما در هر سطح و نزد هر شخص می‌باشد. این تعهد در صورت لزوم ارائه اطلاعات نزد مراجع قانونی، انتشار اطلاعات به صورت عمومی و یا دریافت مجوز کتبی از کارفرما جهت انتشار اطلاعات، جاری نخواهد بود.
  10. حفظ امنیت وب‌سایت بر عهده کارفرما بوده و با توجه به مجزا بودن خدمات امنیت شبکه از طراحی و پشتیبانی وب‌سایت، طراح هیچ‌گونه تعهدی در این زمینه ندارد.
  11. در صورت بروز حوادث قهری، یعنی آن دسته از حوادث غیر قابل پیش‌بینی و غیر قابل جلوگیری که بروز آن خارج از اختیار هر یک از طرفین باشد، مانند سیل، زلزله، جنگ، قطع سراسری شبکه اینترنت و... تعهدات طرفین به حالت تعلیق در خواهد آمد. نسبت به خسارات حاصله در این بازه طرفین تعهدی به جبران ندارند. همچنین بازه تعلیق قرارداد به مدت قرارداد افزوده می‌گردد.
  12. طرفین قرارداد کلیه خیارات قانونی را از خود سلب و ساقط نمودند.
  13. ایجاد و اعتبار حقوقی این قرارداد منوط به پرداخت مبلغ توسط کارفرما به صورت الکترونیک و از طریق درگاه پرداخت می‌باشد. در صورت انصراف و عدم پرداخت مبلغ توسط کارفرما به هر دلیل، این قرارداد نیز ملغی الاثر تلقی می‌گردد.
  14. در صورت فسخ قرارداد توسط طراح به دلیل تاخیر یا عدم پرداخت مبالغ مطابق ماده 4، مبلغ پرداخت‌شده توسط کارفرما پس از کسر مبلغ خسارت مذکور در تبصره 2، به وی مسترد می‌گردد و مالکیت کلیه حقوق مادی و معنوی وب‌سایت از او سلب خواهد شد.

تبصره 1: رعایت زمان بندی و تفصیل مذکور در جدول پیوست شماره 1 منوط به آن است که کارفرما متون، تصاویر و کلیه اطلاعات مورد نیاز جهت بارگذاری در وب‌سایت را در اولین فرصت در اختیار طراح قرار دهد. بنابراین در صورت تأخیر کارفرما در ارسال محتوا، به همان میزان به بازه‌های مذکور در قرارداد افزوده می‌گردد.

تبصره 2: مبلغ @khesarat@ (@khesaratString@) تومان به عنوان خسارت عدم ایفای کامل تعهدات و در ازای جبران اعمال صورت‌پذیرفته توسط طراح از مبلغ پرداخت‌شده در قسط اول کسر می‌گردد. کارفرما حق هرگونه اعتراض به کسر مبلغ مذکور را از خود سلب می‌نماید. 

ماده 6 - قانون حاکم و مرجع حل‌وفصل اختلاف

این قرارداد و تمام مواد مرتبط با آن، تابع و قابل تفسیر با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. هرگونه اختلاف در ارتباط با قرارداد حاضر از جمله هرگونه اختلاف در خصوص وجود، اعتبار یا انقضای قرارداد، در صورت عدم حصول توافق از طریق مذاکره و گفتگو، از طریق مراجع دادگستری حل‌وفصل خواهد شد.

این قرارداد به صورت الکترونیکی، در شش ماده، پنج تبصره و دو پیوست تنظیم شده است.


پیوست ها:

جدول پیوست شماره 1: زمان بندی تحویل نهایی سایت به موکل

ردیف

تعهد

متعهد

بازه انجام تعهد(روز)

1

طراحی قالب وب‌سایت

طراح

7

2

ارائه تاییدیه نسبت به قالب وب‌سایت

کارفرما

10

3

ارائه محتوای درخواستی جهت بارگذاری در سایت

کارفرما

13

4

ارائه نسخه اولیه وب‌سایت جهت اظهارنظر

طراح

18

5

اعمال تغییرات درخواستی کارفرما و نهایی شدن مرحله طراحی

طراح

25

* مبداء بازه‌های مذکور در جدول فوق تاریخ انعقاد قرارداد بوده و ملاک احتساب، روزهای کاری می‌باشد.

 

جدول پیوست شماره 2: امکانات سایت

فضای سایت

3 گیگابایت

میزبانی سایت

سرور اختصاصی

منشی مجازی

دارد

دامنه رایگان

دارد

مدیریت مطالب

دارد

نمایش رزومه

دارد

مدیریت صفحه ها

دارد

تعیین حیطه های تخصصی

دارد

نقشه سایت

دارد

کش Redis

دارد

پشتیبان گیری روزانه

دارد

آمارگیری

دارد

ثبت درخواست مشاوره حقوقی

دارد

گفتگو آنلاین

دارد

صفحه پرسش و پاسخ

دارد

بهینه سازی تصاویر

دارد

اسکیما گذاری

دارد

تعریف مدیر جدید

دارد

درگاه پرداخت آنلاین

دارد

پوشه بندی فایل ها

دارد

پشتیبانی از تصاویر Webp و Avif

دارد

پشتیبان فنی رایگان

دارد

انتشار آخرین اخبار حقوقی

دارد

نام شما در صفحه اول گوگل

دارد

تولید محتوا

دارد

* برای مشاهده توضیحات هرکدام از امکانات، به سایت شرکت فناوری اطلاعات وب داد مراجعه نمایید.